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a Ciclo Unico
Scuola di Agraria e Medicina Veterinaria
ITALIAN FOOD AND WINE - ALIMENTI E VINI D'ITALIA
Insegnamento
CONSUMER BEHAVIOUR
AVP5070069, A.A. 2017/18

Informazioni valide per gli studenti immatricolati nell'A.A. 2016/17

Principali informazioni sull'insegnamento
Corso di studio Corso di laurea magistrale in
ITALIAN FOOD AND WINE - ALIMENTI E VINI D'ITALIA
AV2190, ordinamento 2015/16, A.A. 2017/18
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Crediti formativi 6.0
Tipo di valutazione Voto
Denominazione inglese CONSUMER BEHAVIOUR
Sito della struttura didattica http://www.agrariamedicinaveterinaria.unipd.it
Dipartimento di riferimento Dipartimento Agronomia Animali Alimenti Risorse Naturali e Ambiente (DAFNAE)
Obbligo di frequenza No
Lingua di erogazione INGLESE
Sede LEGNARO (PD)
Corso singolo È possibile iscriversi all'insegnamento come corso singolo
Corso a libera scelta È possibile utilizzare l'insegnamento come corso a libera scelta

Docenti
Responsabile PATRIZIA BISIACCHI M-PSI/02

Dettaglio crediti formativi
Tipologia Ambito Disciplinare Settore Scientifico-Disciplinare Crediti
AFFINE/INTEGRATIVA Attività formative affini o integrative M-PSI/02 6.0

Modalità di erogazione
Periodo di erogazione Primo semestre
Anno di corso II Anno
Modalità di erogazione frontale

Organizzazione della didattica
Tipo ore Crediti Ore di
Corso
Ore Studio
Individuale
Turni
ESERCITAZIONE 1.0 8 17.0 Nessun turno
LEZIONE 5.0 40 85.0 Nessun turno

Calendario
Inizio attività didattiche 02/10/2017
Fine attività didattiche 19/01/2018

Syllabus
Prerequisiti: The course can be followed by students with different background.
Conoscenze e abilita' da acquisire: The course enables students to acquire knowledge about consumer behavior and the main physiological and psychological aspects about taste, smell and food perception by humans.
Modalita' di esame: The final exam consists of a written test containing 30 questions with multiple choices. The 30 questions cover the entire program
Criteri di valutazione: The student competence will be evaluated considering the notions and concepts acquired.

The assessment is based on the following activities and relative weight:
50% written examination
50% group assignments
Contenuti: Consumer behavior considers the many reasons—personal, situational, psychological, and social— why people shop for products, buy and use them, and then dispose of them. In this course the main attention will be devoted to food products and human perception of such products.
The central topic concerns how taste, texture, and odor influence food choice; and how food selection is influenced by physiological and psychological prompts, social stimuli, media, and technology.
Attivita' di apprendimento previste e metodologie di insegnamento: The course is characterized by a high level of interactivity. Students are stimulated to take active part in class discussion.
During the course students receive some assignments to be developed in small groups. The results of home-works will be presented by the groups and discussed during classes
Eventuali indicazioni sui materiali di studio: The material used for the course will be made available to students through the Moodle platform of the School at
https://elearning.unipd.it/scuolaamv/login/index.php

The course materials will be indicated during the lessons
Testi di riferimento: